Blogglista.se

onsdag 7 april 2010

Skolan tur och retur

Idag har jag gjort en av de kortaste skoldagarna i mitt liv. Kom in till pedagogen vid kvart över nio. Nu när jag skriver c-uppsats har jag allt som oftast minst en akademisk kvart(vet inte om Alex förstått det än). Vi skickade iväg ett mail till vår handledare med det som skulle va gjort tills vi träffar honom imorgon. I själva verket var vi klara med vårt mail redan igår. Men då hade jag bråttom till min träning och var lite stressad. Så jag sa till Alex att vi tar och träffas imorgon om vi skulle komma på något mer eller glömt något. Smart och ambitiöst tänkt av mig men det slutade med att jag satt på vagnen hem mindre än en halvtimma efter jag hoppat av den.

Den olösta gåtan nötbil är såklart Oxford.

Dagens gåta är en stad: Nästan fatta en altan.

2 kommentarer:

  1. Efter lite funderande kring om det var fatta som i förstå eller fatta som i greppa något (vilket också kan användas som förstå iofs) kom jag fram till att det nog är staden Atlanta som eftersöks.

    SvaraRadera
  2. det var den sämsta...

    SvaraRadera