Blogglista.se

fredag 9 april 2010

Svart som natten..!


Tänk att en liten dropp svart underbart kaffe kan bli ofantliga mängder om man tar fler droppar och lägger ihop. Idag har jag funderat liteöver hur mycket kaffe man egentligen dricker. Jag bestämde mig för att räkna på de senaste 10 åren. Siffrorna jag använde var: 6 dl (lr. 0,6 liter), 365 dagar, 10 år.

Så till uträkningen: (vilket, trots min totala avsaknad av kunskap inom området som stavas MATEMATIK, var ganska lätt) Jag räknade på att man kanske i snitt dricker 6 dl kaffe/dag. På ett år (6x365) blir det 2190 dl. men vad säger det egentligen? vi omvandlar det till liter och måste då dela det på 10 eftersom 10 dl är 1 liter.. Är ni med? (hoppas det, jag e inte riktigt säker)
Om man då ställer 2190/10 blir det 219 liter. Detta motsvarar 219 mjölkpaket eller 438 50cl colaflaskor/ölburkar.
Jag google för att hitta något konkret att stoppa alla dessa liters i, hittade en blå 220 literstunna (skala vet ej).. Ganska check måste jag säga..

Jag och Emil hade handledning igår, det gick toppen, idag har vi arbetat om vårt formulär och det blev, för att citera Doffe och Sndy, så jävla snyggt och bra!!!

PiZ

1 kommentar:

  1. Jag gillar inte att du hittar på citat som jag påsagts säga! Jag är däremot ganska säker på att jag sa jävla "pajasundersökning" och vem fan är Sndy?
    // Doffe

    SvaraRadera