Blogglista.se

söndag 14 mars 2010

Allsvenskan


Klockan åtta imorse ringde väckarklockan för att dra iväg på utbildning med föreningen. Sjukt tidigt för att vara en söndag, men jag tog mig upp. Jag och Tk drog iväg för att tejpa och linda om lite fötter, samt lyssna intresserat och suga in kunskap.

Skönt att ha säsongskortet nu när allsvenskan dragit igång. Sitter och zappar lite mellan matcherna, Häcken som jag ser som en dark horse denna säsong leder med 1-0 i halvlek. Vill ni läsa mer om Häcken kan ni gå in här på en bra blogg här under som en kompis till mig skriver(http://nyheter24.se/bloggar/fotbollsbloggar/peter-nystrom/). Under halvleken passar jag på att kolla lite Premier League. En enorm skillnad, gräsmattan på Old Trafford är grön och jämn (något annat vore väl konstigt). AIK tuggar vidare på en gul-brun åker. De har tydligen sprejat lite grön färg på alla tuvor för att man ska tro att det är grönare än vad det är. Borås Arena är grön med, men de har konstgräs (något annat vore väl konstigt). I vilket fall är allsvenskan igång och det har sin tjusning och charm det med. Även om tempot och farten i spelet är lite annorlunda om man slår över och kollar Manchester United.
I skrivande stund slår Djurgården in 1-1 mot Häcken.

Upp och nicka, sockerdricka!

3 kommentarer:

  1. Vad tror du om Tobias Grahn i årets Allsvenska?

    SvaraRadera
  2. tobbe grahn riktigt bra.. nått för änglarna brevid gurra

    SvaraRadera
  3. kom ihåg vart ni hörde d först

    SvaraRadera