Blogglista.se

fredag 19 mars 2010

Dagens föreläsning!


Imorse när jag gick till vagnen i det ruskiga vädret ser jag en man i 30-årsåldern som kommer i en skinnjacka som är uppknäppt rätt långt. Jackan hade bara någon knapp i mitten likt en kavaj. Under det har han en blå stålmannen t-shirt. För det första såg det inte så skönt ut med tanke på vädret. Sen var väl inte kombinationen av en blå stålmannen t-shirt och den bruna skinnjackan klockren. Jag värmdes i alla fall inombords med ett gott skratt. Väl i skolan träffar jag Alex som var ute igår. Det var ingen vacker syn så han får inte vara med på någon bild från föreläsningen. Han satt av tiden framför datorn och var inte speciellt aktiv. Själv klev jag in i datasalen och satte på mig ett head-set. För en stund kändes det som jag satt i en telefonväxel eller liknande. Många som satt hemma vid den här tiden och väntade på vårt nästa inlägg kanske nu undrar varför ingen av oss tog tillfället i akt och slänga upp ett nytt inlägg när vi ändå satt framför varsin dator. Men vi kände båda att studierna måste gå i första hand och inte bloggen.

Dagens gåta har tydligen varit för lätt hittills så vi får höja svårighetsgraden framöver. Tro mig ni kommer allt få något att bita i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar