Blogglista.se

lördag 20 mars 2010

Fotboll


Sol Campbell fortsätter att få starta för Arsenal. Tog ett gult kort precis i derbyt mot West Ham. Frågan är om han fortfarande håller. Det lär vi ju se om han får spela mot Barcelona i Champions League. Just nu blev Thomas Vermaelen utvisad för Arsenal men West Hams Diamanti missade straffen. Wenger tycker förstås att varje domslut mot Arsenal är fel. Frågan är om själv någongång kommer bli sådan som tränare?

AIK lyckades bara få ett kryss mot BP och har fortfarande inte gjort mål i årets Allsvenska. Två röda kort fick dom dessutom och de lär väl skylla på att alla är emot AIK som vanligt. Favoritskap kan vara tungt att bära.

Något som däremot inte är tungt att bära är kunskap. Fotboll spelas enligt FIFA av 240 miljoner människor i 200 länder regelbundet. Så nu vet ni det. Frågan är om det är kunskap eller bara information? Någon kanske kan ha användning för det och då får man betrakta det som kunskap. Något som är säkert i alla fall är att det är en populär idrott. Därför väljer jag att skriva om det. För att få många läsare men även för att jag är en fotbollsnörd.

Sist av allt får jag gratulera Jonas som svarade rätt på dagens gåta. Eftersom jag skriver om fotboll så måste jag berätta om händelsen som Jonas är ihågkommen för på Vallhamra IP. I seriepremiären 2005 hemma mot Ahlafors inträffa det värsta jag sett på en fotbollsplan. Det finns många som tycker att jag har spelat fult i mina dagar. Men detta var på en helt annan nivå. Visst var det första matchen och tajmingen kanske inte sitter perfekt. Men när bollen kommer studsande mot Jonas och han ska klappa till bollen kommer en motståndare och touchar den före honom. Jonas som hade laddat för kung och fosterland träffar sin stackrs motståndare rätt över knät. Snabbt fick man en bild framför sig när Roy Keane förstörde Alf-Inge Hålands karriär. Jag ställer mig fortfarande frågan ibland om denne man kunde spela några fler matcher.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar