Blogglista.se

torsdag 18 mars 2010

Telefon


Som student är man rätt flexibel och har inte så fasta tider. Nu kan ju inte jag sitta här och säga att alla studenter är så. För det har jag ingen aning om. Men jag själv kan ha rätt svårt att komma upp ur sängen om jag inte ska iväg på någon föreläsning eller obligatoriskt. Så hör man hur mobilen ringer på nattduksbordet vid halv nio redan. För er som är ute i arbetslivet kan detta låta som relativt sent på dagen, men inte i mitt fall. Jag hade inte ens börjat snooza så tidigt. Det var lite segt att bli störd i sin skönhetssömn. Fick ligga kvar och dra mig ett tag tills nästa person ringde och jag kände mig tvungen att svara. Då piggna jag till efter några minuter i telefonen och kunde sakta men säkert släpa mig ut mot soffan. Dags att ta tag i min hårda vardag nu och börja skriva på en hemtenta.

1 kommentar: