Blogglista.se

onsdag 31 mars 2010

Väldigt populär!

Gick upp halv sju imorse och det är väldigt tidigt för att vara mig. Full rulle har det vart hela dagen med vikariat och sen direkt till tränarutbildningen. Så kom nyss hem från en heldag och slår mig till ro i soffan för att........
Ja helt riktigt, kolla på fotboll. Inte ett helt oväntat svar.

Idag har jag cyklat i regnet. En fråga jag ställer mig är om man blir blötare om man cyklar än om man går i regn? Det kan ni fundera på och ge ett svar om ni har något. För varför skulle man bli blötare bara för man transporters fortare? Skulle det vara en bestämd sträcka så är man dessutom ute kortare tid om man cyklar men kan ändå kännas som blötare. Kan det bero på vind, vinkeln som regnet kommer ifrån? Vad vet jag. Som tur är var jag uppe tidigt imorse och kommer vara sjukt trött ikväll. Annars hade mycket väl denna fråga kunnat hålla mig vaken större delen av natten.



Helt plötsligt blev man väldigt populär och många vänner vill komma hem till mig ikväll. Konstigt när man sitter på kanalerna som visar Arsenal-Barcelona. Inte så att det haglar in sms annars om man kan titta förbi en sväng på en vanlig dag. Men kul med sällskap i vilket fall.

Får se om jag orkar skriva ut någon gåta idag. Verkar vara lite hetsk stämning på bloggen. Någon kommentar om att alltid den där Jocke svara rätt på gåtorna. Gäller att vara på hugget och svara. Som sagt grattis Jocke till ännu ett rätt svar. En viedoblogg får jag satsa på att lägga upp imorgon tänkte jag. Snart kommer folket på besök här hemma.

En stad i Europa:
G som är grannland.

Den nöjer jag mig med.

2 kommentarer: