Blogglista.se

tisdag 16 mars 2010

Stuga 216


För att vara lite nostalgisk ska jag nu berätta när jag och Alex blev riktigt bra kompisar. Vi träffades första gången i slutet av januari förra året när vi började läsa idrott och hälsa tillsammans på lärarprogrammet. Alex var ny från Linköpings universitet och väldigt vilsen. Först skulle han gå i den andra klassen men redan andra dagen bytte han till vår klass. Det bästa valet han gjort i sitt liv säger han än idag. Dock var inte jag så förtjust i det de första dagarna. Tyckte mest Alex tog plats och undra va det var för stolle? Hur kunde han med att inkräkta på min arena? Vändningen kom för ganska exakt ett år sedan när vi var på vinterutbildning i Bruksvallarna. Vi bodde då i samma stuga(216) och delade på det mesta, stark vänskap uppstod. Minns speciellt när Alex tog hand om mig efter jag hade försökt göra en 3,60 på ett gupp med längdskidor. Det slutade med en knäckt stav och en smäll i bakhuvudet. Han hjälpte till att linda om mitt ömmande huvud och bjöd på öl vilket lindra min smärta avsevärt.
På väg upp i liften en dag berättade jag för Alex vad jag tyckte om honom i början. Men det där har vi lagt bakom oss nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar