Blogglista.se

onsdag 24 mars 2010

Seg!

Ingen har knäckt dagens gåta än. Som sagt så ser jag denna gata från mitt fönster. Tycker någon borde lösa den asså.

Har vart och kollat Qviding-Oddevold på Valhalla precis. Matchen slutade 0-0 och var väl ingen jätterolig tillställning. Det bjöds på lite chanser åt båda hållen. Nu sjönk jag ner i min soffa och känner mig rätt seg. Har inget kul att skriva om direkt så jag får dra en rövare.

När vi begav oss på fjällvandring i Härjedalen förra året var vi ute fem dagar och fyra nätter. En mycket trevlig vandring men man får tänka på hur man packar. Hur ska man göra med alkohol till exempel? Öl är ju väldigt gott men det behövs många på fem dagar och ryggsäcken är begränsad. Sitta och dricka ren sprit är inte jättgott heller. Jag och ALex fann ändå en helt okej lösning på problemet. Vi köpte med Kopparbergs 10% öl. Gud va gott den smaka. Kan det bli annat med en slogan på burken "Ska´re va bärs, ska´re va Kopparbärs". Som bilden visar är vi väldigt nöjda med vårt val. Det är klart, med närmsta systembolag tio mil eller mer ifrån dig kunde man dricka det mesta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar